جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
کد خبر: 1185351
۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
سل

حوزه/ مدیر مدارس صدرای ولایت استان اصفهان با اشاره به اینکه مدرسه صدرای ولایت در کاشان حدود ۱۰ سال است فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: تعداد حافظان کل قرآن و چند جزو به مدارس صدرای ولایت چشمگیراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزای حوزه از کاشان، هاجر سلطانی امروز در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی دبیرستان صدرای ولایت در کاشان در گفتگو با خبرنگاران، گفت: در حال حاضر ۱۴ مدرسه صدرای ولایت در استان اصفهان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه این مدارس از حدود ۱۲ سال قبل فعالیت خود را آغاز کردند، افزود: در حال حاضر یکهزار و ۳۸ دانش آموز در مدارس صدرای ولایت استان اصفهان و دبیرستان‌های علوم معارف صدرا مشغول به تحصیل هستند.

سلطانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ مدرسه صدرای ولایت در استان اصفهان فعالیت دارند گفت: در حال حاضر یکهزار و ۳۸ دانش آموز در مدارس صدرای ولایت استان اصفهان و دبیرستان‌های علوم معارف صدرا مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی در حال حاضر مدارس صدرای ولایت در برخی شهرستان‌های استان اصفهان فعال و در برخی شهرستان‌های استان هنوز احداث و فعال نشده است.

مدیر مدارس صدرای ولایت استان اصفهان گفت: دانش آموزان صدرای ولایت باید علاوه بر دروس علوم معارف اسلامی، نسبت به محیط پیرامون خود نیز احساس مسؤولیت داشته باشند و در مسجد و مدرسه و محله نقش آفرینی کنند.

سلطانی از اعتماد خانواده‌ها به مدارس صدرای ولایت به عنوان مهمترین ویژگی و بزرگترین سرمایه مدارس صدرای ولایت نام برد و اظهار داشت: خانواده‌ها به ویژه برای دختران خود به دنبال مدارسی هستند که فرزندان آنها با آسودگی خاطر بیشتر به تحصیل خود ادامه دهند.

به گفته وی مدارس صدرای ولایت بیشترین ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان را به خودش اختصاص داده است تا بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه فرهنگیان بار دیگر به چرخه آمورش و پرورش برگردند.

مدیر مدارس صدرای ولایت استان اصفهان با اشاره به اینکه مدرسه صدرای ولایت در کاشان حدود ۱۰ سال است فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: تعداد حافظان کل قرآن و چند جزو به مدارس صدرای ولایت چشمگیر است.

شایان ذکر است: آیین آغاز سال تحصیلی دبیرستان صدرای ولایت، تنها دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهرستان کاشان امروز با حضور رئیس بنیاد ملِی نوجوانان و رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت، دستیار رئیس جمهورو رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد.

لازم به ذکر است، مدارس معارف اسلامی صدرا از جمله مؤسسات آموزشی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که به صورت رایگان در رشته تخصصی «علوم و معارف اسلامی» در زیر شاخه ادبیات دانش آموزمی‌پذیرد، این مدارس با هدف نخبه پروری دینی و تربیت نیروهای متعهد حوزوی و دانشگاهی راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha